Certyfikat B Corp

  

Jesteśmy dumnymi posiadaczami oznaczenia Certified B Corporation, przyznawanego przez B Lab – prywatną organizację non-profit. Otrzymują je firmy, które pomyślnie przeszły proces oceny B Impact Assessment („BIA”) i tym samym spełniają wymogi ustalone przez B Lab. Certyfikat potwierdza naszą społeczną i środowiskową odpowiedzialność oraz pozytywny wpływ na otoczenie w duchu zrównoważonego rozwoju.

 

Wizja, która doprowadziła nas do B Corp – odpowiedzialnego stylu prowadzenia biznesu

Modibodi powstało w 2013 r. w Australii. Od samego początku przyświecała nam jasno zdefiniowana misja:

  • rozwiązujemy problemy z plamieniami miesiączkowymi i nietrzymaniem moczu,
  • oferujemy realną alternatywę dla jednorazowych produktów higienicznych. 

Pomimo trudnych początków w branży odzieżowej, nasze zaangażowanie pchało nas do przodu.

Wkrótce zaczęliśmy rozumieć daleko idące konsekwencje wstydu menstruacyjnego i problem nierówności menstruacyjnej na całym świecie. Jako marka zaczęliśmy zastanawiać się, jak społeczeństwo postrzega menstruację. Zdaliśmy sobie wtedy sprawę z potrzeby publicznej dyskusji na ten temat. Nasze cele były jasne: odczarować kobiecy okres i tym samym zwiększyć pewność siebie u dziewczynek i kobiet.

Chcieliśmy zrewolucjonizować opiekę menstruacyjną za pomocą globalnej marki, która zaoferuje wielorazowe i nieprzesiąkliwe produkty o wysokiej jakości – dla wszystkich z nas o różnych potrzebach własnych ciał. Wiedzieliśmy, że budowanie firmy skoncentrowanej na pozytywnym wpływie społecznym będzie trudne. Byliśmy zdeterminowani i głęboko wierzyliśmy, że nasze produkty mogą stawić czoła wielkim wyzwaniom i dać dużą wartość.

Dzięki naszemu zaangażowaniu stworzyliśmy przyjazną firmę. Jesteśmy dumni, że po dziesięciu latach ciężkiej pracy spełniliśmy wymagania certyfikacji B-Corporation. Te oznaczenie nie jest jeszcze powszechnie znane, więc z chęcią opowiemy Ci o nim trochę więcej :)

 

Czym właściwie jest B Corp?

Najprościej mówiąc: to jest styl prowadzenia odpowiedzialnego biznesu. B Corporations są częścią globalnego ruchu, który wykorzystuje biznes jako koło zamachowe do czynienia dobra. Certyfikowane B Corps spełniają najwyższe standardy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.  Mowa tu o transparentności i odpowiedzialności nie tylko wobec akcjonariuszy, ale również wobec całego otoczenia. Certyfikat B Corp potwierdza postępowanie w zgodzie ze wspomnianymi zasadami – a konsumenci mogą mieć pewność, że badana firma ma pozytywny wpływ na świat.

 

Jak Modibodi stało się certyfikowanym B Corp?

Aby otrzymać certyfikat B Corporation, konieczne było przeprowadzenie B Impact Assessment – kompleksowej oceny naszego wpływu na ludzi i planetę. Proces ten obejmował relacje z naszymi dostawcami, partnerami charytatywnymi, klientami, środowiskiem, lokalnymi społecznościami i z naszymi pracownikami.

Im więcej wartości wnosiliśmy w każdy z tym obszarów, tym wyższy wynik uzyskaliśmy w ocenie. Finalna ocena mówi o naszej transparentności wobec wszystkich – tak, nawet wobec Ciebie! :) Proces certyfikacji był wymagający i trwał długie miesiące, ale był tego wart.

 

Jaki wynik osiągnęło Modibodi w ocenie B Corp?

Każda firma musi zdobyć co najmniej 80 punktów we wszystkich badanych obszarach, aby otrzymać certyfikat B-Corp. Z dumą ogłaszamy, że Modibodi zdobyło 97 punktów!

Ale uzyskanie świetnego wyniku to nie koniec. Zmieniliśmy także nasze wszystkiego wewnętrzne polityki i procedury, aby proces decyzyjny uwzględniał potrzeby wszystkich interesariuszy. Certyfikacja B Corp jest powtarzana co trzy lata, co siłą rzeczy tworzy potrzebę ciągłego doskonalenia się w realiach zmieniającego się świata.

 

 Co daje firmom certyfikat B Corp?

Certyfikat B Corp ma pozytywny wpływ na certyfikowane firmy. W 2024 r. posiadało go 6.000 firm w ponad 80 krajach i przeszło 150 branżach.

Certyfikowane firmy B Corp skupiają się na braniu odpowiedzialności i podejmowaniu przemyślanych decyzji, które kompleksowo uwzględniają wpływ na otoczenie. Jest to korzystne nie tylko dla akcjonariuszy, ale także dla sukcesu firmy w długim okresie i procesu budowania marki. Połączenie idei zrównoważonego rozwoju i biznesu pozwala nam zobaczyć większą wartość, którą możemy z czasem zaoferować wszystkim, w tym dla akcjonariuszy firmy.

Taki model prowadzenia biznesu w Modibodi sprawia, że staje się silniejszą i stabilną firmą która może kontynuować swój zrównoważony rozwój przez długie lata.

 

W jaki sposób Modibodi dba o zrównoważony rozwój?

Świadomość oraz troska o ludzi i środowisko są naszym DNA w Modibodi. Nasze podejście jest takie samo jak 10 lat temu: tworzymy nieprzesiąkliwą odzież o wysokiej jakości dla każdej i każdego z nas. 

Robimy to na kilka sposobów:

  • pozyskujemy materiały o pewnym i weryfikowalnym pochodzeniu. Dodatkowo posiadają certyfikaty dla materiałów organicznych i z recyklingu
  • współpracujemy z dostawcami, którzy są wybierani pod kątem ich wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe.

Jesteśmy w dobrym towarzystwie marek z wysokimi ambicjami środowiskowymi w zakresie bioróżnorodności, dbania o zużycie wody, energii czy szeroko rozumianej ochrony zasobów . Chociaż nasza firma macierzysta Essity nie jest posiada certyfikatu B Corp, jej własne cele i ramy wspierają nas w dążeniu do realizowania naszych ambicji.

Jesteśmy zobowiązani do współpracy z partnerami w celu rozwiązania nierówności menstruacyjnych, dostarczając wielorazowych produktów tym, którzy są w potrzebie i nie mają możliwości ich inaczej pozyskać. Dzięki wsparciu naszych klientów przekazaliśmy 201.000 sztuk wielorazowej odzieży na całym świecie. W 2022 roku uruchomiliśmy nasz program Game Changer Grant na wsparcie organizacji pracujących przy propagowaniu modelu zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego. Nawiązaliśmy również partnerstwo z platformą i=Change (również B Corp :) ), aby za jej pomocą umożliwić innym markom wspieranie idei równości menstruacyjnej poprzez rzeczywiste działania.

 

Jakie perspektywy ma przed sobą Modibodi?

Przyszłość jest jasna i pełna potencjału. Wierzymy, że wielorazowego użytku bielizna menstruacyjna i nieprzesiąkliwa odzież mogą odegrać pozytywną rolę w transformacji nie tylko branży higienicznej, ale również postrzegania samej menstruacji – z korzyścią dla ludzi i społeczeństwa.

Jesteśmy dumni, że wspólnie tworzymy rodzinę firm B Corp. Czerpiemy inspirację z innych marek z całego świata, które prowadzą działalność z poszanowaniem zasobów i dbają o ich ponowne wykorzystanie.